Bjørn Tore Teigen, nyansatt i Alimenta, salg - kjøtt og fisk



Alimenta er i stadig vekst. For å møte den økende etterspørselen i markedet har vi nå utvidet salgsteamet mot kjøtt og fisk, slik at vi i enda større grad kan dekke våre kunders behov. Bjørn Tore Teigen har lang fartstid i bransjen, og skal bidra til å sikre lønnsomhet og vekst for våre kunder innen kjøtt- og fiskeindustrien. Bjørn Tore har både verdifull kunnskap og erfaring, og med et brennende engasjement for faget er vi svært glade fot å ha han med oss på laget.


En kunnskapsrik relasjonsbygger

Med Bjørn Tore på laget får både Alimenta og kundene våre en fantastisk ressurs å spille på. Etter flere år som råvareansvarlig og matfaglig rådgiver i Matprat, utdanning som diplompølsemakermester og en genuin interesse for mat, har Bjørn Tore unik kunnskap knyttet til både kjøtt, fisk og grønnsaker. I tillegg er han opptatt av gode relasjoner, og ønsker å gi deg som kunde den beste servicen.

Det viktigste for meg i jobben som KAM i Alimenta blir å skape en god relasjon til kundene. Grunnleggende for dette er å skape tillit gjennom å levere både på produkt og idé, samt holde god dialog. Kunden skal oppleve oss som den foretrukne leverandør både i dag og for fremtiden - det er mitt fokus.

- Bjørn Tore Teigen, Key Account Manager mot kjøtt og fisk i Alimenta


Brenner for faget og utvikling

Som en av få diplompølsemakermestere i landet har Bjørn Tore mye faglig tyngde. Diplompølsemakermester innebærer at Bjørn Tore har tatt tilleggsutdanning innen kjøttfaget, på toppen til sin utdanning som pølsemakermester. I tillegg har han en brennende interesse for grillmat, og var i 2006 med på å starte Det Norske Grillandslaget. Denne kompetansen har også gjort han til en del av dommerteamet i NM i kjøttprodukter.

Som resten av salgsteamet jobber Bjørn Tore tett med produktutviklingsavdelingen hos Alimenta. Dette bidrar til verdifull informasjonsdeling og et felles fokus på produktutvikling og innovasjon, med mål om at du som kunde skal ha de beste forutsetningene for å lykkes med ingrediensene fra oss.